جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

واکسن استرازنکا

پنل اس ام اس شیراز پیام رسون

واکسن استرازنکا

۶۳۹ بازديد
یک کارشناس سازمان بهداشت جهانی گفت که این سازمان هم اکنون در حال بررسی روشمند هرگونه علائم و نگرانی های مربوط به ایمنی واکسن ضد کرونای آسترازینکا است اما تداوم واکسیناسیون با این واکسن را تاپایان تحقیقات توصیه می کند.

به گزارش اسکای نیوز عربی، اظهارات این کارشناس بهداشت جهانی پس از آن صورت می گیرد که برخی کشورها، استفاده از واکسن آکسفورد- آسترازینکا را در پی انتشار گزارش هایی درباره بروز مشکل ترومبوز (ظاهر شدن لخته خون در عروق سالم) برخی از افراد، به حالت تعلیق درآوردند.
براساس این گزارش، سوئد و لتونی نیز به آلمان، ایتالیا و شماری از کشورهای اروپایی پیوستند که استفاده از این واکسن را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه به حالت تعلیق درآورده اند.
فرانسه، ایرلند، دانمارک، نروژ، بلغارستان، ایسلند و اتریش نیز واکسیناسیون با این واکسن را متوقف کردند و جمهوری دموکراتیک کنگو و اندونزی نیز روند واکسیناسیون با واکسن آسترازینکا را به تعویق انداختند.
با این حال «امجد الخولی» مشاور بیماری های همه گیر در سازمان بهداشت جهانی در اظهاراتی به اسکای نیوز عربی گفت: واکسیناسیون ضد ویروس کرونا مرگ های ناشی از سایر دلایل را کاهش نمی دهدبنابراین وقوع فوتی ها به دلایل دیگر پس از واکسیناسیون هم ادامه خواهد داشت اما از نطر سببی هیچ ارتباطی با آن ندارد.
وی تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی می داند که برخی کشورها در اتحادیه اروپا استفاه از مجموعه مشخصی از واکسن آسترازینکای توزیع شده در اتحادیه اروپا را براساس گزارش هایی درباره اختلالات مربوط به لخته شدن نادر خون برخی افراد به عنوان اقدامی احتیاطی تا زمان انجام تحقیقات کامل متوقف کرده اند.
الخولی تاکید کرد: توجه به این نکته مهم است که فواید این واکسن همچنان بیشتر از خطرات آن است و می توان در اثنای تحقیق در موارد مشکلات مربوط به لتخ شدن خون، دریافت این واکسن را ادامه داد.
این کارشناس سازمان بهداشت جهانی ابراز کرد: کمیته رایزنی جهانی ایمنی واکسن ها وابسته به سازمان بهداشت جهانی در حال بررسی روشمند هر گونه علائم و نگرانی های مربوط به ایمنی این واکسن است و هر دو هفته برای رایزنی و مشورت تشکیل جلسه می دهد. این کمیته هم اکنون در حال ارزیابی گزارش های کنونی در خصوص واکسن آسترازینکا است و به محض اینکه درک کاملی از این رخدادها برای سازمان بهداشت جهانی ایجاد شود، فورا به اطلاع همه خواهد رساند.
وی خاطرنشان کرد: از نهم مارس جاری تاکنون بیش از ۲۶۸ میلیون دوز از واکسن های کرونا به افراد تزریق شده و هیچ مورد فوتی ناشی از این واکسن ها تاکنون گزارش نشده است.
با این حال شرکت آسترازینکا اعلام کرده است که حدود هفده میلیون نفر در اتحادیه اروپا و انگلیس، یک دوز  از این واکسن را دریافت کرده اند و تاهفته گذشته کمتر از چهل مورد ابتلا به لخته شدن خون گزارش شده است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.